Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpověď matky (1.část)

Moje dcera byla uživatelkou drog. Píšu „byla“, protože v to věřím. Musím psát „věřím“, protože slovo „doufám“ by bylo málo, s tím by se mi špatně žilo. Chtěla jsem napsat, že bych s tím dál nedokázala žít, ale to není pravda. Člověk dokáže všechno, když musí. O tom jsem se v nedávné minulosti dostatečně přesvědčila. A byla to síla, to mi věřte.

Snad proto se také o vzpomínky na tu dobu chci s vámi podělit. Chci si nejen ulevit a napsat zpověď matky, která to hrozné období prožila a přežila, ale chci se s vámi o tuto zkušenost i podělit. Kdysi jsem si myslela, že se mě tahle problematika netýká, že se týká jen velmi úzkého okruhu lidí. Bože, jak strašně jsem se mýlila. Jsou nás doslova mraky, až to děsí. Bohužel je nás hodně i takových, kteří si myslí, že se jich to netýká. Jiní před tím zase raději zavírají oči a dělají, že se jich to netýká, že to nevidí. Ale jsou i takoví, kteří problém vidí, ale nevědí, co s tím, jsou doslova paralyzovaní a nemohou se pohnout z místa. Pak je i pár takových, co vědí, co s tím, ale myslím, že ti by se dali spočítat na prstech jedné ruky.

Kdyby moje zpověď zachránila jen jednu jedinou rodinu, jednoho jediného člověka, mělo by to pro mě smysl.

Chtěla bych, aby si díky tomu, co píšu, děti uvědomily, co cítí rodiče, co jim mohou svými neuváženými kroky způsobit. Aby věděly, že jejich v počátku pro ně nevinné experimentování s drogami a machrování před ostatními vrstevníky bude mít vliv nejen na jejich život a jejich budoucnost, ale že tím významně zasáhnou i do života ostatních lidí a to nejen těch nejbližších, které je mají rádi a kteří s nimi vše prožívají.

Zároveň bych ale chtěla, aby si mé řádky přečetli i rodiče. Hlavně rodiče mě podobní, kteří si myslí, že jich se to netýká. Kteří jako já o drogách vůbec nic nevědí a vědět nechtějí. Protože i oni se jednou mohou dostat do situace, kdy budou zoufale přemýšlet, kde v životě udělali chybu a co mohli udělat jinak. I oni si budou myslet, že byli vždy dobří rodiče a že nemají ve výchově svých dětí co napravovat, že by i příště své děti vychovávali stejně. Pak je možné, že vychovávali opravdu dobře, ale že udělali chybu právě v tomhle. Že neměli dostatek informací a že se informacím o drogách třeba i jako pro ně nedůležitým vyhýbali. Říká se, že štěstí přeje připraveným, a já jsem připravená nebyla.

Já jsem celý svůj život žila s přesvědčením, že bych věděla, co dělat. Drogy jsou metla lidstva. To bylo a je moje celoživotní přesvědčení. Nedají se před nimi zavírat oči, nedají se bagatelizovat, braní a prodávání drog se musí potírat, a to velmi striktně. Nikdo nemůže mít v téhle situaci slitování a jen tvrdost a ráznost je na místě. A basta.

V tomhle jednom odstavci jsem shrnula všechny myšlenky a názory na drogovou problematiku, které jsem celý život zastávala. Ani víc, ani míň jsem si o tom nemyslela. Drogám jsem skutečně nehodlala věnovat víc času a víc myšlenek, protože jsem byla celý život přesvědčená, že se mě ani mé rodiny tohle netýká a nikdy týkat nebude. Tak proč se tomu dál věnovat, proč na to plýtvat časem. Je spousta jiných potřebných záležitostí, kterým je dobré a potřebné se věnovat. Pro mě je to vyřešená a nezajímavá otázka. Opravdu jsem si nepřipustila, že když to mám tak nastavené a vyřešené já, že to ostatní v mé blízkosti mohou vidět jinak. Já jsem se se svými názory nikdy netajila a celé moje okolí vědělo, jak se na to dívám a jaký k drogám mám postoj. V tom duchu jsem vždycky vychovávala i své dvě dcery a nikdy mi ani na chvíli nepřišlo na mysl, že by moje názory a výchova mohly přijít vniveč nebo nepadnout na úrodnou půdu.

Stalo se.

.

Autor: Pavla Matějů | pátek 10.10.2014 23:42 | karma článku: 11,33 | přečteno: 2292x
  • Další články autora

Pavla Matějů

Zpověď matky (29.část): Vydrží ?

Srpen 2014. Tenhle týden proběhl poslední soud. Od chvíle, kdy byla dcera zatčená, to trvalo celý rok. Snad jsme ale už došli do poslední fáze a všechno končí. Dcera vyvázla s podmíněným trestem tj. 3 roky s podmínkou na 5 let.

24.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8078x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (28.část): Dovětek

Nemáme ještě všechno za sebou. Soudy pracují pomalu, nesmyslně bývají odročovány a protahovány. Nevidím v tom nic jiného, než že si právníci vzájemně hrají do karet a přivydělávají si peníze.

17.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8441x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (27.část): Propuštěná

Začínalo jaro a pořád se nic nedělo. Dcera už ani nechtěla, abychom jí na návštěvu vozili nové a nové prádlo. Většinu toho, co jsme přivezli, vracela ihned zpátky. V cele si nechávala jen minimum. Vysvětlila nám, že všechno, co tam má, si musí při každé eskortě vézt sebou a nikdo jí s tím nepomůže. Tak své věci omezovala, aby se jí lépe cestovalo sem a tam.

10.4.2015 v 23:56 | Karma: 28,33 | Přečteno: 14994x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (26.část): Propojené na dálku

Je to zvláštní, jak je silné pouto mezi mámou a jejím dítětem. Za celou dobu, co jsme nemohly být v kontaktu, jsem vždycky na sobě poznala, že se děje něco neobvyklého, něco zlého, že dcera není v pohodě a že jí je mizerně. Vždycky jsem to na sobě pocítila a bylo mi taky zle a nespala jsem. Bylo to naprosté propojení na dálku, jako kdyby mezi námi vedly neviditelné kanály, kterými jsme si sdělovaly své pocity.

3.4.2015 v 23:55 | Karma: 18,69 | Přečteno: 7712x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (25.část): Psychika je prevít

Pořád jsme doufali, že ji na vánoce pustí domů a že už budeme všichni spolu. Nestalo se tak. Těsně před vánocemi jsme měli umožněnou návštěvu. Přivezli jsme jí maličký skládací vánoční stromeček s miniaturními ozdobičkami a trochu vánočního pečiva, protože už měla nárok na přijetí balíčku a dostala k balíčku povolení ho přijmout. Dcera si tam ten maličký stromeček ani nechtěla nechat, měla strach, že když by si vánoce připomínala, že by jí bylo ještě hůř.

27.3.2015 v 23:53 | Karma: 20,74 | Přečteno: 13250x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4906x
Moje dcera brala drogy....toto je moje zpověď.

Seznam rubrik