Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpověď matky (3.část): Klid před bouří

Pak nastalo období relativního klidu a já jsem začala mít pocit, že „pubertální“ a „experimentální“ období máme za sebou. Byl opravdu klid. Chodila do školy, občas si přivydělávala na krátkodobé brigádě, prostě žila jako všichni ostatní.

V novém školním roce začala být hodně spavá. Často ráno nechtěla do školy s tím, že jí bolí břicho a že je unavená a nemůže ani vstát z postele. Začala jsem s ní chodit po doktorech. Nechali jsme jí vyšetřit snad úplně všechno. Prošly jsme gynekologií, alergologií, internou, chirurgií, skončily jsme u psychologa a znovu u psychiatra. Závěr ze všech vyšetření byl, že trpí syndromem chronické únavy. Nebyla to nijak hezká diagnóza, ale měla své jméno a tak jsme měli pocit, že víme, s čím u ní bojujeme. Tolerovali jsme její únavu a neustálé polehávání v posteli. Změnila školu a dostala individuální studijní plán, do školy nemusela chodit, jen jednou za pár měsíců složila různé zkoušky a my jsme ji doma opečovávali. Nebyla ještě plnoletá, a tak jsem u všech vyšetření mohla být, anebo mi alespoň mohl doktor sdělit výsledek.

Za celou dobu nikdo nezmínil otázku drog, nikdo se na ně nezeptal, nikdo se nezmínil o podezření, že by ty stavy mohla vyvolávat konzumace drog. A já jsem doktorům vždycky věřila. Samotnou mě ta otázka taky nikdy nenapadla.

Dcera se nelepšila. Chvílemi žila „normálně“ a zvládala všechno a vzápětí jen ležela a nezvládala nic. Nicméně se dopracovala až do maturitního ročníku a my jsme se děsili maturity. Hlavní otázka byla, jak ji v maturitní den donutíme vstát z postele. V tu dobu jsme si mysleli, že se maturita odehraje v jeden den, tak jako to bylo v době, kdy jsme maturovali my. Proto pro nás bylo velkým překvapením, když jsme zjistili, že maturita trvá téměř celý týden a my ji budeme muset dostat z postele každý den. Učila se den před maturitou na tenkterý příslušný předmět. Zvládla to, naučila se a odmaturovala. A nám spadl obrovský balvan ze srdce. Dokázala to a má alespoň ukončené středoškolské vzdělání. Dcera byla taky potěšená a přála si jít i na vysokou školu.

Vybrala si mediální a sociální studia a rozhodla se kvůli škole si vzít půjčku s tím, že jí ručitele bude dělat tatínek. Dohoda byla taková, že když bude úspěšně studovat, její půjčku budeme v budoucnosti hradit my. Pokud bude školu flákat, bude si ji muset v budoucnu uhradit sama. První půlrok byl téměř bezproblémový. Dokonce do školy na přednášky chodila a bavilo ji to. Problémy začaly v druhém semestru. Ani jednou do školy nešla, zkoušky neskládala, a tak jsme se rozhodli půjčku zrušit a nedali jsme souhlas se zaplacením dalšího roku.

V tu dobu už zase jen polehávala a vymlouvala se na bolavé břicho a nedostatek sil. Sílu neměla celý den a večer se najednou zvedla a zmizela „do světa“. Začala chodit domů čím dál tím později a domluva s ní nebyla možná. V tu dobu mi jednou chlapec v jejím věku řekl, že to asi nevím, ale ona bere drogy. Nechtěla jsem mu samozřejmě věřit, ale červíček začal hlodat.

Proč mi to musí takhle říct cizí člověk? Proč jsem se takové podezření nedozvěděla třeba od doktorů, kteří jí tolik a tak často zkoumali? Vždyť by přece stačilo, kdyby někdo z nich taky zasel červíčka podezření a já už bych byla ostražitější a začala bych zkoumat pro mě tak neznámý terén. Teď už červíček hlodal a já jsem opravdu začala pátrat a hledat.

Udělala jsem do té doby pro mě nemyslitelnou věc. Prohledala jsem její kabelku a její věci. A našla jsem. Našla jsem pár stříkaček a věciček, o kterých jsem neměla tušení, na co jsou. Ten den jsem se šla zeptat k doktorovi, jestli ví, k čemu ta výbava slouží.

Potvrdil mi moje podezření.

Autor: Pavla Matějů | pátek 24.10.2014 23:50 | karma článku: 9,50 | přečteno: 1456x
  • Další články autora

Pavla Matějů

Zpověď matky (29.část): Vydrží ?

Srpen 2014. Tenhle týden proběhl poslední soud. Od chvíle, kdy byla dcera zatčená, to trvalo celý rok. Snad jsme ale už došli do poslední fáze a všechno končí. Dcera vyvázla s podmíněným trestem tj. 3 roky s podmínkou na 5 let.

24.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8078x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (28.část): Dovětek

Nemáme ještě všechno za sebou. Soudy pracují pomalu, nesmyslně bývají odročovány a protahovány. Nevidím v tom nic jiného, než že si právníci vzájemně hrají do karet a přivydělávají si peníze.

17.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8441x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (27.část): Propuštěná

Začínalo jaro a pořád se nic nedělo. Dcera už ani nechtěla, abychom jí na návštěvu vozili nové a nové prádlo. Většinu toho, co jsme přivezli, vracela ihned zpátky. V cele si nechávala jen minimum. Vysvětlila nám, že všechno, co tam má, si musí při každé eskortě vézt sebou a nikdo jí s tím nepomůže. Tak své věci omezovala, aby se jí lépe cestovalo sem a tam.

10.4.2015 v 23:56 | Karma: 28,33 | Přečteno: 14994x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (26.část): Propojené na dálku

Je to zvláštní, jak je silné pouto mezi mámou a jejím dítětem. Za celou dobu, co jsme nemohly být v kontaktu, jsem vždycky na sobě poznala, že se děje něco neobvyklého, něco zlého, že dcera není v pohodě a že jí je mizerně. Vždycky jsem to na sobě pocítila a bylo mi taky zle a nespala jsem. Bylo to naprosté propojení na dálku, jako kdyby mezi námi vedly neviditelné kanály, kterými jsme si sdělovaly své pocity.

3.4.2015 v 23:55 | Karma: 18,69 | Přečteno: 7712x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (25.část): Psychika je prevít

Pořád jsme doufali, že ji na vánoce pustí domů a že už budeme všichni spolu. Nestalo se tak. Těsně před vánocemi jsme měli umožněnou návštěvu. Přivezli jsme jí maličký skládací vánoční stromeček s miniaturními ozdobičkami a trochu vánočního pečiva, protože už měla nárok na přijetí balíčku a dostala k balíčku povolení ho přijmout. Dcera si tam ten maličký stromeček ani nechtěla nechat, měla strach, že když by si vánoce připomínala, že by jí bylo ještě hůř.

27.3.2015 v 23:53 | Karma: 20,74 | Přečteno: 13250x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4906x
Moje dcera brala drogy....toto je moje zpověď.

Seznam rubrik