Zpověď matky (5. část): Dostat ji na dno

7. 11. 2014 23:55:51
Dcera se mi začala zase víc svěřovat, víc se mi věnovala a dávala mi najevo, že už s drogami nechce mít nic společného. Přestala se naprosto stýkat s bývalým přítelem. Aspoň jsem si to myslela. Jenže on patřil k jejím společníkům a kamarádům, a tak se vlastně pořád potkávali, když byli všichni kamarádi pohromadě. Netušila jsem, že všichni, kteří nás v té době navštěvovali, patří do jednoho pytle. Myslela jsem, že problém měl jen on a potažmo moje dcera.

Zase omyl.

Jeli v tom všichni a už hodně dlouho. Pár týdnů jsem to pozorovala a pročítala informace na internetu. Viděla jsem, že se to neubírá správným směrem. Že dcera dál chodí večer z domu a vrací se pozdě v noci a někdy až nad samým ránem a domluva nebyla možná. Pak začala odcházet z domu, až když jsme už spali, většinou kolem druhé v noci.

To byla poslední kapka.

Řekla jsem jí, že si musí vybrat. Buď bude bydlet s námi a bude se léčit a my jí budeme dělat testy na drogy, anebo bude muset odejít z domu a jít vlastní cestou. Je už dospělá a nikdo jí doma nemůže držet. Rozhodnutí je na ní.

Urazila se, sbalila si pár věcí a odešla.

Plakala jsem, když se za ní dveře zavřely, ale cítila jsem, že to bylo správné. Vždycky věděla, že v drogách nikdy žádný kompromis dělat nebudu. A přesto do toho šla. Riziko znala a musela s mojí reakcí počítat.

Neměla ale kam jít.

Venku ji potkal tatínek a starší dcera. Přivedli ji zpátky s tím, že to bylo ukvapené a že takhle se to řešit nedá.

Mě stálo tolik sil, to udělat a oni ji přivedli zpátky. Nechápala jsem to. Proč to taky nevidí nebo spíš nechtějí vidět? Přece nás to stálo už tolik času, tak dlouho jsme neviděli nebo nechtěli vidět, jaká je realita. Teď je přece všechno nadmíru jasné, na co ještě čekají? Přece vědí, že já nedělám ukvapené závěry a že mě jako mámu muselo nejvíc bolet to, co jsem udělala. Jak jinak dát tomu mladému hloupému člověku najevo, že míra přetekla, když nechce poslouchat a slyšet, co se mu snažíme říct?

Cítila jsem, že ji musíme co nejrychleji a nejpřekvapivěji dostat na úplné dno, aby se mohla odrazit a stoupat a vracet se do života. To přece mohlo zabrat a pomoct, ne to, že ji pořád a pořád budeme dávat čas na nápravu a ona se stejně nenapraví, protože má mozek už tak přeměněný, že toho sama už není schopna. Pořád nám jen tvrdila, že to má pod kontrolou, že není závislá, že ona může přestat, kdykoliv bude chtít. Bla, bla, bla..., jako všichni ostatní narkomani.

Najednou se mi začalo všechno propojovat a začala jsem vidět souvislosti. Bylo mi líto, že jsem určité věci nevěděla dřív, že jsem se o tuhle problematiku nezajímala vůbec a tím pádem jsem neměla ani trochu podezření u věcí, které mi mohly být už dávno jasné. Dala jsem přednost svým pocitům a svému odporu k drogám místo toho, abych se jako máma raději o problematických věcech informovala a připravila se i na takovou možnost a na to, že bych s tím mohla někdy u svého dítěte bojovat. Vím přece, že štěstí přeje připraveným, ale v tomhle případě jsem se podle toho neřídila a to se mi zle vymstilo.

Svět se mi zhroutil. Všechny moje jistoty šly do háje. Otevřela se přede mnou jen jedna velká černá bezedná díra, s kterou jsem si vůbec, ale vůbec neuměla poradit.

Autor: Dana | pátek 7.11.2014 23:55 | karma článku: 9.47 | přečteno: 1350x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 5.83 | Přečteno: 106 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.51 | Přečteno: 8368 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 422 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 656 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4905
Moje dcera brala drogy....toto je moje zpověď.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...