Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpověď matky (7.část): Další šok

Už jsme nepochybovali o tom, jestli děláme správnou věc. Museli jsme to udělat, s drogami se opravdu nedá žít. Nedá se žít s tím vědomím, že si naše dítě ničí před našima očima život a zdraví. S obavami, koho k nám domů přivede, kdo nás okrade. Pořád si hlídat věci, kabelku, peněženku. Noc co noc se bát, co s ní asi je, kde a s kým asi je, jestli vůbec žije, jestli neleží někde ve škarpě zraněná, zbitá, zdrogovaná, mrtvá.

Nikdy jsme ji neviděli v nějakém šíleném nebo zdrogované stavu, ale stačili nám ty stavy absťáku. Teď už jsme věděli, že to byl absťák, když vysílená ležela doma a nebyla pomalu schopná si dojít ani na záchod. Teď už jsme věděli, proč naopak večer a v noci byla schopná bez známky únavy vyrazit ven, proč někdy i několik dní nejedla a neměla hlad, proč byla ochotná jít na rande třeba ve dvě v noci, proč se nenechala přítelem ani vyzvednout a klidně se v noci pohybovala sama. Proč je jí mnohdy všechno lhostejné a vypadá, jako by neměla žádné emoce. Přestala i v rámci rodiny přát k narozeninám a svátkům, přestala navštěvovat babičky a dědu, nikdo jí nezajímal. Přestala dávat najevo své city. Začala být cynická a bezohledná. Začala si půjčovat a nevracela. To už začalo ohrožovat celou rodinu.

V poradně mi poradili, že bychom jí měli i nechat změnit adresu, protože už mohlo snadno dojít k tomu, že by nás mohl navštívit exekutor.

Udělali jsme to.

Její adresa už není totožná s naší, její oficiální adresa je už obvodní úřad.

Ona ale naše názory a obavy nesdílela a tak jsme se museli rozejít.

Manžel ztratil vůli chodit do poradny a tak jsme se s tím začali prát sami, ale už konečně spolu a ne proti sobě. Snažili jsme se, neztratit s ní kontakt. Já jsem si s ní občas telefonovala. Bydlela po různých kamarádech - klukách i holkách. Časem si pronajala byt společně s jednou mladou ženou a pozvala mě na návštěvu.

Bylo to milé setkání. Záleželo jí na tom, aby se mi u nich líbilo a snažila se mít doma uklizeno. To mě potěšilo. Byt byl opravdu čistý a ona taky. Tak strašně mi chyběla, tolik mě to odloučení bolelo. Čekala jsem, že na tom bude bídně, ale nebyla. Tvrdila mi, že si vydělává občas na brigádách a proto že měla z čeho žít, věřila jsem jí to. Ubezpečovala mě, že se jí daří čím dál tím víc abstinovat a že pracuje na tom, abychom zase mohly být spolu. Věřila jsem jí. Nebo spíš moc a moc jsem jí chtěla věřit. Když jsme viděli, že nijak nepustne a že vypadá dobře, říkali jsme si, že jsme asi udělali dobře, že jsme ji nechali osamostatnit se, že jí to prospěje a bude z ní konečně dospělý zodpovědný člověk.

Ona začala čím dál tím víc vyhledávat kontakty s námi a tak jsme ji pozvali na vánoce k nám domů, aby je strávila s námi a ne sama. Plakala a byla nám vděčná. Jsem si i jistá, že k nám přišla „čistá“ a respektovala to, že jen tak s námi může být. Po pár dnech (po svátcích) zase odešla, ale s tím, že už na svém očištění pracuje a že by chtěla udělat přijímačky a jít od podzimu zase na vysokou.

Na jaře se přestěhovala blízko k nám. Pronajala si svoji garsonku a pozvala nás na návštěvu.

Pěkné, moc pěkné.

Maličkatý byteček v tiché klidné a podle nás bezpečné ulici. Měli jsme radost. V bytě měla překvapivě i příjemný chládek, okna vedla do zahrady a tak mohla hlídat i našeho stárnoucího psa, který se v horku strašně rychle přehříval a nesnášel ho dobře.

Začala žít jako spořádaný člověk. Vlastně to jen tak vypadalo, jako spořádaný život. Měla doma uklizeno, netrpěla hlady, vařila si, prala – to všechno nás těšilo, ale musela přece taky platit nájem a to nám hlodalo v hlavě. Byla doma i přes den, tedy nikde nepracovala a přesto mohla platit nájem a energie. Požádala mě, jestli bych za ní ty peníze nemohla platit, že mi je vždycky přinese v hotovosti, ale potřebuje, abych je převáděla na konto pana pronajímatele a na PRE. Souhlasila jsem a pár měsíců jsem to tak i dělala. Pak jsem to už nevydržela a zeptala jsem se přímo, kde bere peníze.

Nezapírala.

Řekla, že prodává drogy.

Další šok.

 

Autor: Pavla Matějů | pátek 21.11.2014 23:55 | karma článku: 9,11 | přečteno: 1350x
  • Další články autora

Pavla Matějů

Zpověď matky (29.část): Vydrží ?

Srpen 2014. Tenhle týden proběhl poslední soud. Od chvíle, kdy byla dcera zatčená, to trvalo celý rok. Snad jsme ale už došli do poslední fáze a všechno končí. Dcera vyvázla s podmíněným trestem tj. 3 roky s podmínkou na 5 let.

24.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8078x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (28.část): Dovětek

Nemáme ještě všechno za sebou. Soudy pracují pomalu, nesmyslně bývají odročovány a protahovány. Nevidím v tom nic jiného, než že si právníci vzájemně hrají do karet a přivydělávají si peníze.

17.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8441x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (27.část): Propuštěná

Začínalo jaro a pořád se nic nedělo. Dcera už ani nechtěla, abychom jí na návštěvu vozili nové a nové prádlo. Většinu toho, co jsme přivezli, vracela ihned zpátky. V cele si nechávala jen minimum. Vysvětlila nám, že všechno, co tam má, si musí při každé eskortě vézt sebou a nikdo jí s tím nepomůže. Tak své věci omezovala, aby se jí lépe cestovalo sem a tam.

10.4.2015 v 23:56 | Karma: 28,33 | Přečteno: 14994x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (26.část): Propojené na dálku

Je to zvláštní, jak je silné pouto mezi mámou a jejím dítětem. Za celou dobu, co jsme nemohly být v kontaktu, jsem vždycky na sobě poznala, že se děje něco neobvyklého, něco zlého, že dcera není v pohodě a že jí je mizerně. Vždycky jsem to na sobě pocítila a bylo mi taky zle a nespala jsem. Bylo to naprosté propojení na dálku, jako kdyby mezi námi vedly neviditelné kanály, kterými jsme si sdělovaly své pocity.

3.4.2015 v 23:55 | Karma: 18,69 | Přečteno: 7712x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (25.část): Psychika je prevít

Pořád jsme doufali, že ji na vánoce pustí domů a že už budeme všichni spolu. Nestalo se tak. Těsně před vánocemi jsme měli umožněnou návštěvu. Přivezli jsme jí maličký skládací vánoční stromeček s miniaturními ozdobičkami a trochu vánočního pečiva, protože už měla nárok na přijetí balíčku a dostala k balíčku povolení ho přijmout. Dcera si tam ten maličký stromeček ani nechtěla nechat, měla strach, že když by si vánoce připomínala, že by jí bylo ještě hůř.

27.3.2015 v 23:53 | Karma: 20,74 | Přečteno: 13250x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  10:32

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4906x
Moje dcera brala drogy....toto je moje zpověď.

Seznam rubrik