Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpověď matky (12.část): Můj první kompromis

Poslední dobou se o vězení o trochu víc mluvilo, protože se televize hodně zabývala vazbou Ratha a Pancové, a tak jsme měli postupně jen tyhle střípky informací z toho, co řekli tihle lidé, když byli propuštění na svobodu. Cítili jsme zoufalství. Já osobně jsem to celé brala jako prohru. Já to tak beru i s odstupem času. Jako matka jsem zklamala. Neochránila jsem svoje dítě, nedokázala jsem to. Nevím sice proč, nevím, jak jsem to mohla dělat lépe a kde jsem něco zkazila. To na výsledku ale nic nemění.

Moje dcera brala drogy, což přineslo i tu skutečnost, že se nakonec zapletla se zákonem. Neměla zábrany drogu vyzkoušet, neměla zábrany jí brát a neměla zábrany kvůli drogám dělat nelegální věci. To všechno si vyčítám já jako máma. Paradox je, že mě kriminalista, který se dceřiným případem zabýval, sám ubezpečoval, že jsem tomu nemohla zabránit, že jsem to nemohla poznat a že jsem proti tomu nemohla sama nic udělat. Je fajn, že mi to říká, ale vinu to ze mě nesejme. Snad je jen polehčující, že vidím, že jsou lidé, kteří mě neodsuzují. Já sama to tak ale nevidím. Teď s odstupem času s tím už dokážu žít a přestala jsem se vyhýbat lidem, ale vinu cítím dál. Pořád ale nemůžu přijít na nic, co bych dělala jinak a líp, kdybych dostala novou šanci vychovávat svoje děti.

Nelenila jsem a hned jsem dceři napsala dopis. Umím psát dopisy a nikdy nepíšu krátké a nicneříkající, obsahující jen fráze nebo pozdravy. Prostě umím psát dlouhé a obsažné dopisy a to jsem obden dělala. Pravda, takový dopis není napsaný za chvilku, trvá mi třeba i tři hodiny, ale já toho času nelituju. Je to čas, který trávím, i když hodně vzdáleně, se svojí holčičkou. První dopis byl moc těžký. Vůbec jsem nevěděla, jak začít. Cloumal mnou vztek, zlobila jsem se na ni, ale zároveň jsem měla o ni strach a začalo se mi moc stýskat. Začala ve mně převažovat „máma“ a chtěla jsem ji strašně ochraňovat. To byla chvíle, kdy jsem musela udělat první kompromis.

Kompromis, který se částečně vztahoval k drogám a o kterém bych si kdykoliv předtím myslela, že ho nejsem schopná udělat.

Vždyť já jsem pořád obhajovala názor, že drogové dealery bychom měli věšet na první stožár, že za to, co dělají, si nezaslouží žít. Najednou byla dealerem moje dcera. Na rozdíl od ostatních jsem ji věšet nechtěla a měla jsem potřebu jí pomáhat a podpořit v její těžké situaci. To pro mě bylo překvapení. To byla situace, na kterou jsem se dopředu nemohla připravit. Kdybych v té situaci nebyla sama, nikdy bych nepřipustila, že je takové jednání možné a pro mě pochopitelné. Najednou jsem v té situaci byla a místo potírače drog ze mě byla jen máma, která chce podporovat své dítě. Bez výčitek, bez zloby, dokonce jsem musela přijmout to, že budu ponižovaná a moje city a soukromí bude obnažované před spoustou mě neznámých lidí.

Dopis – to je pro mě něco moc a moc intimního. Alespoň do té doby bylo. Dopis byl vždycky určený jen pro určitou osobu a byl tvořený jen a jen pro ni. Nepočítalo se s tím, že ho bude číst i někdo jiný, že ho bude posuzovat a pitvat. Před cizími lidmi se těžko vyjadřují city, už jenom proto, že jim do toho nic není. Jenže já jsem buď mohla mlčet a chránit si své city a soukromí, anebo jsem to musela překonat a odhalit se. Měla jsem pocit, jako kdybych se svlíkala před cizími, ale moje holčička v tom hrozném prostředí potřebovala vědět, že ji mám pořád ráda a že tu pořád pro ni jsem. Byl to hrozný pocit, ale překonala jsem ho, a když už jsem to dokázala poprvé, pak už jsem psala téměř obden, abych jí to tam pomohla zvládat.

Já jsem se tolik snažila. Na internetu jsem si přečetla, že ve vazbě a vězení má každý nárok na výměnu korespondence a návštěvu blízkých jedenkrát za 14 dní. To je sice psáno, ale realita je naprosto jiná. Ačkoliv jsem psala téměř obden a od ihned (zatčená byla v srpnu), dcera moje dopisy dostala až někdy v listopadu.

Autor: Pavla Matějů | pátek 26.12.2014 23:55 | karma článku: 10,59 | přečteno: 1677x
  • Další články autora

Pavla Matějů

Zpověď matky (29.část): Vydrží ?

Srpen 2014. Tenhle týden proběhl poslední soud. Od chvíle, kdy byla dcera zatčená, to trvalo celý rok. Snad jsme ale už došli do poslední fáze a všechno končí. Dcera vyvázla s podmíněným trestem tj. 3 roky s podmínkou na 5 let.

24.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8078x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (28.část): Dovětek

Nemáme ještě všechno za sebou. Soudy pracují pomalu, nesmyslně bývají odročovány a protahovány. Nevidím v tom nic jiného, než že si právníci vzájemně hrají do karet a přivydělávají si peníze.

17.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8441x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (27.část): Propuštěná

Začínalo jaro a pořád se nic nedělo. Dcera už ani nechtěla, abychom jí na návštěvu vozili nové a nové prádlo. Většinu toho, co jsme přivezli, vracela ihned zpátky. V cele si nechávala jen minimum. Vysvětlila nám, že všechno, co tam má, si musí při každé eskortě vézt sebou a nikdo jí s tím nepomůže. Tak své věci omezovala, aby se jí lépe cestovalo sem a tam.

10.4.2015 v 23:56 | Karma: 28,33 | Přečteno: 14994x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (26.část): Propojené na dálku

Je to zvláštní, jak je silné pouto mezi mámou a jejím dítětem. Za celou dobu, co jsme nemohly být v kontaktu, jsem vždycky na sobě poznala, že se děje něco neobvyklého, něco zlého, že dcera není v pohodě a že jí je mizerně. Vždycky jsem to na sobě pocítila a bylo mi taky zle a nespala jsem. Bylo to naprosté propojení na dálku, jako kdyby mezi námi vedly neviditelné kanály, kterými jsme si sdělovaly své pocity.

3.4.2015 v 23:55 | Karma: 18,69 | Přečteno: 7712x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (25.část): Psychika je prevít

Pořád jsme doufali, že ji na vánoce pustí domů a že už budeme všichni spolu. Nestalo se tak. Těsně před vánocemi jsme měli umožněnou návštěvu. Přivezli jsme jí maličký skládací vánoční stromeček s miniaturními ozdobičkami a trochu vánočního pečiva, protože už měla nárok na přijetí balíčku a dostala k balíčku povolení ho přijmout. Dcera si tam ten maličký stromeček ani nechtěla nechat, měla strach, že když by si vánoce připomínala, že by jí bylo ještě hůř.

27.3.2015 v 23:53 | Karma: 20,74 | Přečteno: 13250x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4906x
Moje dcera brala drogy....toto je moje zpověď.

Seznam rubrik