Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpověď matky (17.část): Pocity před první návštěvou

Připadalo nám jako věčnost, než jsme se dočkali první pozvánky k návštěvě ve Vazební věznici v Praze v Ruzyni. Tu věznici máme blízko – nějakých 10 minut cesty autem a Ruzyň je čtvrť tak blízká, že jsem měla aspoň pocit, že když už musí být moje holčička zavřená, tak ji mám aspoň skoro na dohled a dýchá stejný vzduch. Cítila jsem hrůzu z neznáma a zároveň uspokojení z toho, že nemá přístup k drogám a že tedy všechno zlé může být k něčemu dobré. Byly to prostě naprosto protichůdné pocity.

Většinou převažovaly pocity mateřské nad vším ostatním a toužila jsem po tom sevřít ji do náručí, chtěla jsem ji co nejdřív ujistit o tom, že jsme ji neopustili, že ji máme rádi a že na ni čekáme. Chtěla jsem se přesvědčit o tom, v jakém prostředí je, chtěla jsem slyšet, v jaké společnosti je a jestli je za tím ostnatým drátem v bezpečí. Věděli jsme, že se naše návštěvy a rozhovory budou odbývat v přítomnosti policie a neuměli jsme si představit, jak a o čem se budeme před někým cizím bavit. Já jsem si od první schůzky ale slibovala jen to, že ji vezmu do náruče a budu jí držet a držet a hladit a hladit.

K ruzyňské věznici jsme přijeli na čas, který byl uvedený na navštívence, kterou nám poslala státní zástupkyně. Prvně jsem se otřásla ve chvíli, kdy jsme vystoupili z auta a podívala jsem se po celé šířce vězení – na ta zamřížovaná okna, na tu šeď a zašlost, dýchl na mě děs. Zazvonili jsme na zvonek u malé branky určené jako vchod pro návštěvy. Nepříjemný hlas na nás zahulákal, abychom zůstali tam, kde jsme, a čekali. Čekali jsme docela dlouho, než zabzučel bzučák a dveře se daly otevřít. Pak jsme se nestačili divit. Měli jsme pocit, že jsme ti největší hajzlové, s kterými se setkali, že si zasloužíme to nejhorší chování. Místo pozdravu na nás jakási mladá službu konající vrátná nebo dozorkyně houkla, že jdeme pozdě a že nás tam nepustí. Oponovali jsme tím, že jdeme přesně podle toho, co stojí na oficiální pozvánce ze státního zastupitelství. Odpovědí nám bylo jen to, že k nim se chodí o půl hodiny dřív, než co stojí na navštívence, což jsme jako prvně vstupující do těchto nevábných prostor vůbec netušili. Nakonec se uvolila, že nás na návštěvu pustí, ale musíme si vykrámovat kapsy a probrat obsah kabelky a všechno nežádoucí zamknout do uzamykatelného boxu. To jsme provedli. Potom chtěla, aby bezpečnostním rámem prošel jen jeden z nás (i když před vchodem visí cedule, že mohou vstoupit najednou nanejvýš 4 osoby) a abychom tašku pro dceru nechali projet scannerem.

Prošla jsem jako první a taška se vozila scannerem sem a tam a pořád se jim něco nelíbilo, ale neřekli co. Navrhovala jsem, aby ji otevřeli a sami se podívali, že jsme do ní nic závadného nedávali. Ukřičená a nevrlá slečna ale neměla chuť se tašky byť jen dotknout. Nakonec jsem ji celou vyskládala sama na pás a znovu jí důkladně prohlédla všechny kapsy. Co čert nechtěl – v poslední postranní kapse byl malý kapesní nožík. Byla jsem překvapená, protože jsem ho tam nedávala, ale jak jsme se pak s manželem shodli, v tašce zůstal po návratu z dovolené a nikdo o něm nevěděl. Když jsme se doma rozhodovali, v čem dceři věci odneseme, vzali jsme tašku, kterou jsme měli právě vybalenou po ruce a o které jsme mysleli, že je prázdná. To bylo opravdu nepříjemné překvapení. Taška byla nakonec odschválena a tak rámem mohl projít i manžel. Jeho průchod se jim také nelíbil a nutili ho projít mnohokrát. Já už jsem stála za mřížemi a mohla jsem tu šaškárnu jen pozorovat. Potom jsme oba čekali v ohavné, vybydlené místnosti a vlastně jsme ani nevěděli, na co čekáme. Viděli jsme, že čas návštěvy už dávno běží a my jsme pořád jen u brány. Nervy pracovaly. Potřebovala jsem na záchod. Byl tam, jenže neměl zavírací dveře a toaletní papír tam také nebyl. Ještě, že jsem si mohla sebou vzít kabelku, mohla jsem aspoň použít papírové kapesníčky. Po dlouhé době pro nás přišel dozorce a vedl nás přes dvůr do další budovy. Při přecházení dvoru jsem zvedla hlavu a uviděla tu hnusnou šedivou zašlou a špinavou budovu se šňůrou pomalu nikde nekončících zamřížovaných oken a polil mě studený pot. Cítila jsem, jak se mi podlamují kolena, ale zastavit jsem nemohla, protože nás hnali hodně rychle. Vstoupili jsme do jiné budovy a zase na nás byli nepříjemní a dali nám najevo, že jdeme pozdě. Doprčic, my jsme tam přece byli včas, tak proč nás nechali tak dlouho hnít v té malé smrduté místnosti za prvními mřížemi? Zase jsme stáli před malým posuvným okénkem a před dalšími mřížemi a čekali. Po dost dlouhé době si pro nás přišel další dozorce. Poodmykal a zase za námi pozamykal několikery mříže, až nás dovedl do malé těsné místnůstky tak 3x2 metry se stolem a několika židlemi, zamřížovaným oknem u stropu a velkým dusným horkem. Tam seděl jeden z policistů a vedle něho naše dcera.

Děsila jsem se toho, co uvidím.

 

Autor: Pavla Matějů | pátek 30.1.2015 23:55 | karma článku: 20,56 | přečteno: 2135x
  • Další články autora

Pavla Matějů

Zpověď matky (29.část): Vydrží ?

Srpen 2014. Tenhle týden proběhl poslední soud. Od chvíle, kdy byla dcera zatčená, to trvalo celý rok. Snad jsme ale už došli do poslední fáze a všechno končí. Dcera vyvázla s podmíněným trestem tj. 3 roky s podmínkou na 5 let.

24.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8078x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (28.část): Dovětek

Nemáme ještě všechno za sebou. Soudy pracují pomalu, nesmyslně bývají odročovány a protahovány. Nevidím v tom nic jiného, než že si právníci vzájemně hrají do karet a přivydělávají si peníze.

17.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8441x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (27.část): Propuštěná

Začínalo jaro a pořád se nic nedělo. Dcera už ani nechtěla, abychom jí na návštěvu vozili nové a nové prádlo. Většinu toho, co jsme přivezli, vracela ihned zpátky. V cele si nechávala jen minimum. Vysvětlila nám, že všechno, co tam má, si musí při každé eskortě vézt sebou a nikdo jí s tím nepomůže. Tak své věci omezovala, aby se jí lépe cestovalo sem a tam.

10.4.2015 v 23:56 | Karma: 28,33 | Přečteno: 14994x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (26.část): Propojené na dálku

Je to zvláštní, jak je silné pouto mezi mámou a jejím dítětem. Za celou dobu, co jsme nemohly být v kontaktu, jsem vždycky na sobě poznala, že se děje něco neobvyklého, něco zlého, že dcera není v pohodě a že jí je mizerně. Vždycky jsem to na sobě pocítila a bylo mi taky zle a nespala jsem. Bylo to naprosté propojení na dálku, jako kdyby mezi námi vedly neviditelné kanály, kterými jsme si sdělovaly své pocity.

3.4.2015 v 23:55 | Karma: 18,69 | Přečteno: 7712x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (25.část): Psychika je prevít

Pořád jsme doufali, že ji na vánoce pustí domů a že už budeme všichni spolu. Nestalo se tak. Těsně před vánocemi jsme měli umožněnou návštěvu. Přivezli jsme jí maličký skládací vánoční stromeček s miniaturními ozdobičkami a trochu vánočního pečiva, protože už měla nárok na přijetí balíčku a dostala k balíčku povolení ho přijmout. Dcera si tam ten maličký stromeček ani nechtěla nechat, měla strach, že když by si vánoce připomínala, že by jí bylo ještě hůř.

27.3.2015 v 23:53 | Karma: 20,74 | Přečteno: 13250x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  14:11

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

Muž dohnal a zaklekl zloděje. Strach jsem neměl, jsem takto nastavený, říká

24. dubna 2024  14:08

Zrovna se autem vracel domů, když na brněnské tramvajové zastávce spatřil starší paní, jak se...

KOMENTÁŘ: Kdo zabil penzijní reformu? Svůj díl nesou vláda i opozice

24. dubna 2024

Premium Ani po dvaceti letech diskusí se nedočkáme konsenzuálně přijaté reformy penzí, ale jen...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4906x
Moje dcera brala drogy....toto je moje zpověď.

Seznam rubrik