Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpověď matky (5. část): Dostat ji na dno

Dcera se mi začala zase víc svěřovat, víc se mi věnovala a dávala mi najevo, že už s drogami nechce mít nic společného. Přestala se naprosto stýkat s bývalým přítelem. Aspoň jsem si to myslela. Jenže on patřil k jejím společníkům a kamarádům, a tak se vlastně pořád potkávali, když byli všichni kamarádi pohromadě. Netušila jsem, že všichni, kteří nás v té době navštěvovali, patří do jednoho pytle. Myslela jsem, že problém měl jen on a potažmo moje dcera.

Zase omyl.

Jeli v tom všichni a už hodně dlouho. Pár týdnů jsem to pozorovala a pročítala informace na internetu. Viděla jsem, že se to neubírá správným směrem. Že dcera dál chodí večer z domu a vrací se pozdě v noci a někdy až nad samým ránem a domluva nebyla možná. Pak začala odcházet z domu, až když jsme už spali, většinou kolem druhé v noci.

To byla poslední kapka.

Řekla jsem jí, že si musí vybrat. Buď bude bydlet s námi a bude se léčit a my jí budeme dělat testy na drogy, anebo bude muset odejít z domu a jít vlastní cestou. Je už dospělá a nikdo jí doma nemůže držet. Rozhodnutí je na ní.

Urazila se, sbalila si pár věcí a odešla. 

Plakala jsem, když se za ní dveře zavřely, ale cítila jsem, že to bylo správné. Vždycky věděla, že v drogách nikdy žádný kompromis dělat nebudu. A přesto do toho šla. Riziko znala a musela s mojí reakcí počítat.

Neměla ale kam jít.

Venku ji potkal tatínek a starší dcera. Přivedli ji zpátky s tím, že to bylo ukvapené a že takhle se to řešit nedá.

Mě stálo tolik sil, to udělat a oni ji přivedli zpátky. Nechápala jsem to. Proč to taky nevidí nebo spíš nechtějí vidět? Přece nás to stálo už tolik času, tak dlouho jsme neviděli nebo nechtěli vidět, jaká je realita. Teď je přece všechno nadmíru jasné, na co ještě čekají? Přece vědí, že já nedělám ukvapené závěry a že mě jako mámu muselo nejvíc bolet to, co jsem udělala. Jak jinak dát tomu mladému hloupému člověku najevo, že míra přetekla, když nechce poslouchat a slyšet, co se mu snažíme říct?

Cítila jsem, že ji musíme co nejrychleji a nejpřekvapivěji dostat na úplné dno, aby se mohla odrazit a stoupat a vracet se do života. To přece mohlo zabrat a pomoct, ne to, že ji pořád a pořád budeme dávat čas na nápravu a ona se stejně nenapraví, protože má mozek už tak přeměněný, že toho sama už není schopna. Pořád nám jen tvrdila, že to má pod kontrolou, že není závislá, že ona může přestat, kdykoliv bude chtít. Bla, bla, bla…, jako všichni ostatní narkomani.

Najednou se mi začalo všechno propojovat a začala jsem vidět souvislosti. Bylo mi líto, že jsem určité věci nevěděla dřív, že jsem se o tuhle problematiku nezajímala vůbec a tím pádem jsem neměla ani trochu podezření u věcí, které mi mohly být už dávno jasné. Dala jsem přednost svým pocitům a svému odporu k drogám místo toho, abych se jako máma raději o problematických věcech informovala a připravila se i na takovou možnost a na to, že bych s tím mohla někdy u svého dítěte bojovat. Vím přece, že štěstí přeje připraveným, ale v tomhle případě jsem se podle toho neřídila a to se mi zle vymstilo.

Svět se mi zhroutil. Všechny moje jistoty šly do háje. Otevřela se přede mnou jen jedna velká černá bezedná díra, s kterou jsem si vůbec, ale vůbec neuměla poradit.

Autor: Pavla Matějů | pátek 7.11.2014 23:55 | karma článku: 9,47 | přečteno: 1351x
  • Další články autora

Pavla Matějů

Zpověď matky (29.část): Vydrží ?

Srpen 2014. Tenhle týden proběhl poslední soud. Od chvíle, kdy byla dcera zatčená, to trvalo celý rok. Snad jsme ale už došli do poslední fáze a všechno končí. Dcera vyvázla s podmíněným trestem tj. 3 roky s podmínkou na 5 let.

24.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8079x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (28.část): Dovětek

Nemáme ještě všechno za sebou. Soudy pracují pomalu, nesmyslně bývají odročovány a protahovány. Nevidím v tom nic jiného, než že si právníci vzájemně hrají do karet a přivydělávají si peníze.

17.4.2015 v 23:55 | Karma: 21,46 | Přečteno: 8441x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (27.část): Propuštěná

Začínalo jaro a pořád se nic nedělo. Dcera už ani nechtěla, abychom jí na návštěvu vozili nové a nové prádlo. Většinu toho, co jsme přivezli, vracela ihned zpátky. V cele si nechávala jen minimum. Vysvětlila nám, že všechno, co tam má, si musí při každé eskortě vézt sebou a nikdo jí s tím nepomůže. Tak své věci omezovala, aby se jí lépe cestovalo sem a tam.

10.4.2015 v 23:56 | Karma: 28,33 | Přečteno: 14994x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (26.část): Propojené na dálku

Je to zvláštní, jak je silné pouto mezi mámou a jejím dítětem. Za celou dobu, co jsme nemohly být v kontaktu, jsem vždycky na sobě poznala, že se děje něco neobvyklého, něco zlého, že dcera není v pohodě a že jí je mizerně. Vždycky jsem to na sobě pocítila a bylo mi taky zle a nespala jsem. Bylo to naprosté propojení na dálku, jako kdyby mezi námi vedly neviditelné kanály, kterými jsme si sdělovaly své pocity.

3.4.2015 v 23:55 | Karma: 18,69 | Přečteno: 7712x | Diskuse| Ona

Pavla Matějů

Zpověď matky (25.část): Psychika je prevít

Pořád jsme doufali, že ji na vánoce pustí domů a že už budeme všichni spolu. Nestalo se tak. Těsně před vánocemi jsme měli umožněnou návštěvu. Přivezli jsme jí maličký skládací vánoční stromeček s miniaturními ozdobičkami a trochu vánočního pečiva, protože už měla nárok na přijetí balíčku a dostala k balíčku povolení ho přijmout. Dcera si tam ten maličký stromeček ani nechtěla nechat, měla strach, že když by si vánoce připomínala, že by jí bylo ještě hůř.

27.3.2015 v 23:53 | Karma: 20,74 | Přečteno: 13250x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Trump si před Bidenem udržuje náskok, ukazuje předvolební průzkum

28. dubna 2024  18:11

Bývalý republikánský prezident Spojených států Donald Trump, který se opět uchází o křeslo v Bílém...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4906x
Moje dcera brala drogy....toto je moje zpověď.

Seznam rubrik